Praktisk info

Her har vi samlet praktisk info vedrørende stævnet. Tryk på overskrifterne og du kan læse mere under hvert emne.

Der spilles i følgende rækker:

  • U9 Piger & U9 Drenge (født i 2015 eller senere)
  • U11 Piger & U11 Drenge (født i 2013 og 2014)
  • U13 Piger & U13 Drenge (født i 2011 og 2012)
  • U15 Piger & U15 Drenge (født i 2009 og 2010)
  • U17 Piger & U17 Drenge (født i 2007 og 2008)
  • U19 Piger & U19 Drenge (født i 2005 og 2006)

I hver række er det muligt at tilmelde sig på A- eller B-niveau. 

I U17 og U19 rækkerne vil der være en særlig eliterække og en række til øvrige hold. 

De første kampe afvikles fredag fra kl. 12.00 og de sidste finalekampe afvikles mandag eftermiddag.

Fredagens kampe tilrettelægges under hensyntagen til deltagernes rejsetid til København. Det forventes at lokale hold vil spille de første kampe.

Alle deltagende hold placeres i puljer. Efter puljespillet vil der være placeringskampe til alle hold. Slutteligt spilles der afgørende semifinaler og finaler.
Hvert hold kan forvente at spille min. 5 kampe.

Kampprogrammet offentliggøres 1-2 uger før stævnet påbegyndes.

Holdgebyr – DDK 1.500,00 pr. hold

Deltagergebyr
Uden indkvartering – DDK 550,00 pr. deltager

  • Deltagelse i håndboldstævnet
  • Adgang til spændende aktiviteter i Sportszonen
  • Rabatter på indgange og lignende til københavnske seværdigheder*


Indkvartering på skole
Pris (spillere) – DDK 1200,00 pr. deltager
Pris (ledere) – DDK 1200,00 pr. deltager

  • Deltagelse i håndboldstævnet
  • Adgang til spændende aktiviteter i Sportszonen
  • Billet til det offentlige transportsystem (bus, s-tog, metro og havnebusser)
  • Overnatning i klasselokaler
  • Fuld forplejning (morgenmad og ”byg-selv madpakker” på skolen og aftensmad)
  • Rabatter på indgange og lignende til københavnske seværdigheder*


Indkvartering på Hostel centralt i København
Pris (spillere – flersengsværelser) – DDK 2050,00 pr. deltager
Pris (ledere – dobbeltværelse) – DDK 2450,00 pr. deltager

  • Deltagelse i håndboldstævnet
  • Adgang til spændende aktiviteter i Sportszonen
  • Billet til det offentlige transportsystem
  • Overnatning i flersengsværelser/dobbeltværelser
  • Fuld forplejning (morgenmad på hostel, madpakke og aftensmad)
  • Rabatter på indgange og lignende til københavnske seværdigheder*


*Under fanen aktiviteter er det muligt at læse mere om mulighederne i København under stævnet og forskellige rabataftaler, som kan benyttes af deltagere i stævnet.

Der skal foretages en tilmelding pr. hold. Dette er for at sikre at CopenHandball får data på en kontaktperson pr. hold. Vi anbefaler, at det er træner/holdleder der tilmelder holdet. Det er tilmelder der modtager information om stævnet.
Fristen for tilmelding af hold er 1. februar.

Bestilling/betaling til indkvartering/forplejning kan foretages ligeledes senest den 1. februar. Dette gøres ved at rediger tilmeldingen. Redigerings-link findes i bekræftelsen, som modtages pr. mail efter holdtilmeldingen.

OBS: indkvartering/forplejning kan blive udsolgt – derfor anbefales hurtig bestilling/betaling.

Man er først sikret indkvartering når det er betalt.

Ved afbud har vi følgende afbudsfrister. Efter fristerne kan vi ikke længere refundere betalinger. 

Afbud fra hold skal ske senest den 31. december 2024. Afbud efter denne dato vil holdgebyret ikke længere blive refunderet. 

Rettelser og afbud ifm. deltager- og trænergebyr skal ske senest den 1. februar 2025. Afbud efter denne dato vil deltagergebyr ikke længere blive refunderet. 

Der er forskellige typer af indkvartering under stævnet. Der er mulighed for at sove på medbragte madrasser/liggeunderlag på byens skoler. Hvis man ikke har mulighed for at medbringe eget udstyr til overnatning eller ønsker mere komfort, så kan man overnatte på hostel.

Alle indkvarteringssteder er placeret i Københavns Kommune og er tæt på offentlige transportmidler.

Klubber der deltager med flere hold indkvarteres på samme overnatningssted.

CopenHandball har fokus på miljøet.

Overnattende deltagere får et rejsekort udleveret som kan benyttes til det offentlige transportsystem i København. Det betyder at man frit kan benytte metro, busser, S-tog og havnebusser i hovedstadsområdet under stævnet.

Billetten kan også benyttes fra Københavns lufthavn.

Deltagere der ikke overnatter, skal benytte egen transport under stævnet eller tilkøbe et rejsekort.

Vi bestræber os på at servere måltider, hvor alle råvarer er økologiske.
For overnattende deltagere tilbydes fuld forplejning. Første måltid er aftensmad fredag og sidste måltid er frokost mandag.

  • Morgenmad serveres som buffet på overnatningsstedet
  • Frokost serveres som madpakker for at mindske transporten for alle deltagere. På skolerne pakker deltagerne selv en solid og nærende madpakke. På hostel udleveres en madpakke.
  • Centralt i byen serveres aftensmad for alle overnattende deltagere.

Stævnekampe spilles efter Dansk Håndbold Forbunds spilleregler med kommentarer og tilføjelser fra CopenHandball.

ÅrgangBaneBold, pigerBold, drengeAntal spillere på banenAnbefalede antal spillere på holdkortet
U9 (2015 & 2016)

Kortbane

(20×25)

Læder, str. 00, *O+UHLæder, str. 00, *O+UH4+17
U11  (2013 & 20014)

Kortbane

(20×25)

Læder, str. 0, *O+UHLæder, str. 0, *O+UH5+19
U13 (2011 & 2012)40×20Læder, str. 1, *UHLæder, str. 1, *UH6+110
U15 (2009 & 2010)40×20Læder, str. 2, *MHLæder, str. 2, *MH6+112
U17 (2007 & 2008)40×20Læder, str. 2, *MHLæder, str. 3, *MH6+112
U19 (2005 & 2006)40×20Læder, str. 2, *MHLæder, str. 3, *MH6+112
  • MH betyder med harpiks
  • UH betyder uden harpiks
  • O betyder med ekstra overlægger

 

Bold størrelseOmkredsVægt
Str. 0042-45 cm150-210 gram
Str. 046-49 cm225-300 gram
Str. 150-52 cm290-330 gram
Str. 254-56 cm325-375 gram
Str. 358-60 cm425-475 gram

Alle kampe dømmes af uddannede dommere. Dommerne er lokale dommere, dommere fra andre regioner og internationale dommere, som ønsker at deltage i stævnet.

Hvis du ønsker at være dommer til CopenHandball så skriv en mail til rune.hansen@dgi.dk. 

I forbindelse med afviklingen af stævnet vil der blive taget billeder og optaget video til brug på stævnets hjemmeside og sociale medier.

Ved deltagelse i stævnet accepterer man dette.

Ret gerne henvendelse til fotografer og videomænd under stævnet, hvis man ikke ønsker at være med på billederne/optagelserne.

Galleri