Her har vi samlet praktisk info vedrørende stævnet. Tryk på overskrifterne og du kan læse mere under hvert emne.
Der spilles i følgende rækker:
Ved tilmelding angives niveau, så vi bedre kan planlægge puljerne.
De første kampe afvikles fredag fra kl. 12.00 og de sidste finalekampe afvikles mandag eftermiddag.
Fredagens kampe tilrettelægges under hensyntagen til deltagernes rejsetid til København. Det forventes at lokale hold vil spille de første kampe.
Alle deltagende hold placeres i puljer. Efter puljespillet vil der være placeringskampe til alle hold. Slutteligt spilles der afgørende semifinaler og finaler.
Hvert hold kan forvente at spille min. 5 kampe.
Kampprogrammet offentliggøres 1-2 uger før stævnet påbegyndes.
Spilletid:
U9-U13 spiller 2*15 min.
U15-U19 spiller 2*20 min.
Der spilles i følgende haller under CopenHandball 2025:
Bellahøj hal 1 & 2
Adresse: Bellahøjvej 1, 2700 Vanløse
Bellahøj Hallerne – Google Maps
Transport:
Gl. Valby hal
Adresse: Julius Andersens Vej 1, 2450 København
Transport:
Hafnia Hallen
Adresse: Julius Andersens Vej 6, 2450 København
Transport:
Sundbyøster hal 1 & 2
Adresse: Parmagade 8, 2300 København S.
Sundbyøster Idrætsanlæg – Google Maps
Transport:
Valby hal 1,2 & 3
Adresse: Julius Andersens Vej 3, 2450 København
Transport:
Holdgebyr – DDK 1.500,00 pr. hold
Deltagergebyr
Uden indkvartering – DDK 550,00 pr. deltager
Indkvartering på skole
Pris (spillere) – DDK 1200,00 pr. deltager
Pris (ledere) – DDK 1200,00 pr. deltager
Indkvartering på Hostel centralt i København
Pris (spillere – flersengsværelser) – DDK 2050,00 pr. deltager
Pris (ledere – dobbeltværelse) – DDK 2450,00 pr. deltager
*Under fanen aktiviteter er det muligt at læse mere om mulighederne i København under stævnet og forskellige rabataftaler, som kan benyttes af deltagere i stævnet.
Der skal foretages en tilmelding pr. hold. Dette er for at sikre at CopenHandball får data på en kontaktperson pr. hold. Vi anbefaler, at det er træner/holdleder der tilmelder holdet. Det er tilmelder der modtager information om stævnet.
Fristen for tilmelding af hold er 1. februar.
Bestilling/betaling til indkvartering/forplejning kan foretages ligeledes senest den 1. februar. Dette gøres ved at rediger tilmeldingen. Redigerings-link findes i bekræftelsen, som modtages pr. mail efter holdtilmeldingen.
OBS: indkvartering/forplejning kan blive udsolgt – derfor anbefales hurtig bestilling/betaling.
Man er først sikret indkvartering når det er betalt.
Ved afbud har vi følgende afbudsfrister. Efter fristerne kan vi ikke længere refundere betalinger.
Afbud fra hold skal ske senest den 31. december 2024. Afbud efter denne dato vil holdgebyret ikke længere blive refunderet.
Rettelser og afbud ifm. deltager- og trænergebyr skal ske senest den 1. februar 2025. Afbud efter denne dato vil deltagergebyr ikke længere blive refunderet.
Der er forskellige typer af indkvartering under stævnet. Der er mulighed for at sove på medbragte madrasser/liggeunderlag på byens skoler. Hvis man ikke har mulighed for at medbringe eget udstyr til overnatning eller ønsker mere komfort, så kan man overnatte på hostel.
Alle indkvarteringssteder er placeret i Københavns Kommune og er tæt på offentlige transportmidler.
Klubber der deltager med flere hold indkvarteres på samme overnatningssted.¨
Information til overnattende på skoler
Check-in foregår fra kl. 17 torsdag og fra kl. 16 fredag.
Check-ud skal ske senest kl. 10:00 mandag.
Skolerne vil være lukket i tidsrummet kl. 10-16 alle dage.
Hvis det i særtilfælde er nødvendigt at komme ind på skolen i tidsrummet kl. 10-16, skal du kontakte halansvarlig i Sundbyøster hallen.
Der vil være skoleværter tilstede på skolen under skolens åbningstid fra kl. 16-10.
Der skal være ro på skolerne kl. 22.
Oversigt overnatningssteder:
A&O Hostel København Sydhavn
Adresse: Sydhavns Plads 4, 2450 København
a&o Copenhagen Sydhavn – Google Maps
Transport:
Sundbyøster Skole
Adresse: Smyrnavej 5-7, 2300 København S.
Sundbyøster Skole – Google Maps
Transport:
Gerbrandskolen
Adresse: Gerbrandsvej 9, 2300 København S.
Transport:
CopenHandball har fokus på miljøet.
Overnattende deltagere får et rejsekort udleveret som kan benyttes til det offentlige transportsystem i København. Det betyder at man frit kan benytte metro, busser, S-tog og havnebusser i hovedstadsområdet under stævnet.
Billetten kan også benyttes fra Københavns lufthavn.
Deltagere der ikke overnatter, skal benytte egen transport under stævnet eller tilkøbe et rejsekort.
For overnattende deltagere tilbydes fuld forplejning. Første måltid er aftensmad fredag og sidste måltid er frokost mandag.
Tider for forplejning:
Morgenmad
Aftensmad
Adresser for forplejningssteder:
Sundbyøster hallen
Adresse: Parmagade 8, 2300 København S.
Sundbyøster Idrætsanlæg – Google Maps
Transport:
Hafnia Hallen
Adresse: Julius Andersens Vej 6, 2450 København
Transport:
Stævnekampe spilles efter Dansk Håndbold Forbunds spilleregler med kommentarer og tilføjelser fra CopenHandball.
Årgang | Bane | Bold, piger | Bold, drenge | Antal spillere på banen | Anbefalede antal spillere på holdkortet |
---|---|---|---|---|---|
U9 (2015 & 2016) | Kortbane (20×25) | Læder, str. 00, *O+UH | Læder, str. 00, *O+UH | 4+1 | 7 |
U11 (2013 & 20014) | 40×20 | Læder, str. 0, *O+UH | Læder, str. 0, *O+UH | 5+1 | 9 |
U13 (2011 & 2012) | 40×20 | Læder, str. 1, *UH | Læder, str. 1, *UH | 6+1 | 10 |
U15 (2009 & 2010) | 40×20 | Læder, str. 2, *MH | Læder, str. 2, *MH | 6+1 | 12 |
U17 (2007 & 2008) | 40×20 | Læder, str. 2, *MH | Læder, str. 3, *MH | 6+1 | 12 |
U19 (2005 & 2006) | 40×20 | Læder, str. 2, *MH | Læder, str. 3, *MH | 6+1 | 12 |
Bold størrelse | Omkreds | Vægt |
---|---|---|
Str. 00 | 42-45 cm | 150-210 gram |
Str. 0 | 46-49 cm | 225-300 gram |
Str. 1 | 50-52 cm | 290-330 gram |
Str. 2 | 54-56 cm | 325-375 gram |
Str. 3 | 58-60 cm | 425-475 gram |
Alle kampe dømmes af uddannede dommere. Dommerne er lokale dommere, dommere fra andre regioner og internationale dommere, som ønsker at deltage i stævnet.
Hvis du ønsker at være dommer til CopenHandball så skriv en mail til rune.hansen@dgi.dk.
I forbindelse med afviklingen af stævnet vil der blive taget billeder og optaget video til brug på stævnets hjemmeside og sociale medier.
Ved deltagelse i stævnet accepterer man dette.
Ret gerne henvendelse til fotografer og videomænd under stævnet, hvis man ikke ønsker at være med på billederne/optagelserne.